11 koristi banan (2. del)

5. Banane podpirajo zdravje srca

Kalij je mineral, ki je bistvenega pomena za zdravje srca – zlasti za nadzor krvnega tlaka. Kljub svoji pomembnosti malo ljudi dobi dovolj kalija v svoji prehrani. Banane so odličen prehranski vir kalija. Ena srednje velika banana (118 gramov) vsebuje 9% priporočene dnevne vrednosti kalija.

Hrana, bogata s kalijem, lahko pomaga znižati krvni tlak, ljudje, ki uživajo veliko kalija, pa imajo do 27% manjše tveganje za srčne bolezni. Poleg tega banane vsebujejo dostojno količino magnezija, ki je prav tako pomemben za zdravje srca.

POVZETEK

Banane so dober prehranski vir kalija in magnezija – dve hranilni snovi, ki sta bistveni za zdravje srca.

6. Banane vsebujejo močne antioksidante

Sadje in zelenjava sta odlična vira prehranskih antioksidantov, banane pa niso nobena izjema. Vsebujejo več vrst močnih antioksidantov, vključno z dopaminom in katehini.

Ti antioksidanti so povezani z mnogimi koristmi za zdravje, kot je zmanjšano tveganje za bolezni srca in degenerativne bolezni.

Vendar pa je pogosta napaka mišljenje ljudi, da dopamin iz banan deluje kot dobra kemikalija v možganih.V resnici dopamin iz banan ne prečka krvno-možganske pregrade. Preprosto deluje kot močan antioksidant namesto spreminjanja hormonov ali razpoloženja.

POVZETEK

Banane imajo veliko antioksidantov, ki lahko pomagajo zmanjšati škodo zaradi prostih radikalov in zmanjšajo tveganje za nekatere bolezni.

7. Banane vam pomagajo, da se počutite bolj polni

Odporni škrob je vrsta neprebavljivega ogljika – najdemo ga v nezrelih bananah in drugih živilih – ki deluje kot topno vlakno v vašem telesu. Bolj je banana zelena, več odpornega škroba vsebuje.

Po drugi strani pa rumene, zrele banane vsebujejo manjše količine odpornega škroba in skupnih vlaknin, vendar sorazmerno višje količine topnih vlaken. Tako pektin kot rezistentni škrob sta učinkovita za zmanjšanje apetita in povečata občutek polnosti po obroku.

POVZETEK

Glede na zrelost banane imajo nezrele veliko količino odpornega škroba ali pektina. A tako zrele, kot tudi nezrele banane lahko zmanjšajo apetit in pomagajo ohraniti polnost.

8. Nezrele banane lahko izboljšajo občutljivost za insulin

Inzulinska rezistenca je glavni dejavnik tveganja za mnoge najbolj resne bolezni na svetu, vključno s sladkorno boleznijo tipa 2.Več raziskav je pokazalo, da lahko 15-30 gramov odpornega škroba na dan izboljša občutljivost za inzulin za 33–50% v samo štirih tednih.

Nezrele banane so odličen vir odpornega škroba. Zato lahko pomagajo izboljšati občutljivost za inzulin.

Vendar pa glavni razlog za te učinke ni dobro razumljen in vse študije se ne strinjajo o tej zadevi.

Potrebno je izvesti več študij o bananah in občutljivosti na inzulin.

POVZETEK

Nezrele banane so dober vir odpornega škroba, ki lahko izboljša občutljivost za inzulin. Vendar pa so potrebne dodatne raziskave.

9. Banane lahko izboljšajo zdravje ledvic

Kalij je bistven za nadzor krvnega tlaka in zdravo delovanje ledvic. Kot dober prehranski vir kalija so banane lahko še posebej koristne za vzdrževanje zdravih ledvic. Trinajstletna študija pri ženskah je ugotovila, da so tiste, ki so jedle banane 2-3 krat na teden, imele 33% manj možnosti za razvoj bolezni ledvic.

Druge študije ugotavljajo, da imajo tisti, ki jedo banane 4-6 krat na teden, skoraj 50% manj verjetnosti za razvoj bolezni ledvic kot tisti, ki tega sadja ne uživajo.

POVZETEK

Uživanje banan večkrat na teden lahko zmanjša tveganje za ledvično bolezen do 50%.

10. Banane imajo lahko koristi od vadbe

Banane so odlična hrana za športnike, predvsem zaradi njihove mineralne vsebine in lahko prebavljivih ogljikovih hidratov. Uživanje banan lahko pomaga zmanjšati mišične krče in bolečine, povezane z vadbo, ki prizadenejo do 95% splošne populacije.

Razlog za krče je večinoma neznan, vendar popularna teorija krivi mešanico dehidracije in neravnotežja elektrolitov v mišicah.

Vendar pa raziskave kažejo mešane ugotovitve o bananah in mišičnih krčih. Po rezultatih nekaterih študij banana resnično pomagajo, po drugih pa ne.

Na ta način banane zagotavljajo odlično prehrano pred, med in po vzdržljivostnih športih.

POVZETEK

Banane lahko pomagajo pri lajšanju mišičnih krčev zaradi vadbe. Prav tako zagotavljajo odlično gorivo za vzdržljivostno vadbo.

11. Banane preprosto dodamo k prehrani

Ne samo, da so banane izjemno zdrave, ampak so tudi najbolj primeren in hiter prigrizek.

Banane so odličen dodatek za jogurt, žitarice in napitke. Lahko jih uporabite namesto sladkorja v peki in kuhanju.

Poleg tega banane redko vsebujejo pesticide zaradi svoje debele zaščitne lupine.

Banane so neverjetno enostavne za dodajanje v prehrano. Ponavadi jih ljudje dobro prenašajo in so lahko prebavljive – preprosto jih samo olupimo in pojemo.

POVZETEK

Banane so odličen prigrizek, sladica ali zajtrk. Njihova vsestranskost omogoča enostavno dodajanje vaši prehrani.

Banane so torej izjemno priljubljeno sadje, ki zagotavlja številne koristi za zdravje.

Med drugim lahko povečajo zdravje prebavil in srca zaradi vsebnosti vlaken in antioksidantov. Lahko celo pomagajo pri izgubi teže, saj so relativno nizkokalorične in hranljive.Zrele banane so odličen način za zadovoljevanje vašega sladkega zoba. Še več, tako rumene kot zelene banane vas lahko ohranijo zdrave in polne.