Tekaške poškodbe

Kako preprečiti tekaške poškodbe?

Eden najbolj priljubljenih načinov rekreacij pri nas je tek. Gre za vrsto vadbe in športa, ki ne terja veliko niti za začetnika. Nekaj majic, kratke športne hlače in tekaške copate. V resnici gre tudi za cenovno zelo dostopen šport, s katerim se lahko ukvarja prav vsak.

Za začetek je dobro imeti kakšnega osebnega trenerja, ki tekača poduči o tehniki teka, kakšno obutev si omisliti in kako se na sam tek pripraviti ter kaj vse postoriti, ko s tekom opravimo. Vse to je namreč še kako pomembno, ko beseda nanese na pogoste tekaške poškodbe.

Tekaška obutev in tehnika teka

Pred prvim tekaškim korakom si je potrebno omisliti ustrezne tekaške čevlje. Ni treba seči po najdražjih, vsekakor pa po takšnih, ki ustrezajo vašim stopalom in bodo primerni za podlage, na katerih boste tekli. Tekaška steza, asfalt, makadam ali gozdne poti.

Tekaška obutev
Ena izmed najbolj pomembnih stvari za varen tek je ustrezna tekaška obutev.

Če boste tekli na različnih podlagah, si je dobro omisliti različne tekaške čevlje. Prav tako pa je potrebno pred samim tekom poznati osnove tehnike teka in se jih držati. O tem se pozanimajte na kakšni tekaški delavnici v teoriji in praksi, številne informacije pa lahko poiščete tudi na spletu.

Ogrevalne vaje pred tekom

Veliko tekaških poškodb se pripeti zaradi neprimernega ogrevanja pred pričetkom teka. Če so mišice hladne in toge, lahko pri teku kaj hitro pride do poškodbe, ki vas bo za nekaj časa oddaljila s tekaških stez in vam povzročala težave tudi sicer.

Prav zato je ogrevanje ključnega pomena. Poskrbite za nekaj razteznih vaj, poskokov, počepov in ne pozabite, da pri teku obremenjujete še precej drugih mišic, ne le tiste na nogah. Pred tekom lahko tudi nekaj minut hitro hodite ter vmes opravite nekaj poskokov.

Raztezanje po teku

Po opravljenem teku je najslabše, kar lahko storite, to, da se odpravite domov pod prho in se vržete na kavč. Takoj po teku je potrebno narediti raztezne vaje, da se mišice ne ohladijo prehitro, saj tudi to lahko privede do hitrih poškodb že ob napačnem koraku ali sestopu po stopnicah.

Če boste na raztezanje pozabili, bodo vaše mišice krajše in močnejše, kar pa ni dobra novica, saj morajo biti prožne. Na ta način boste poskrbeli za mišično napetost in za hitrejšo regeneracijo po samem teku. Raztezne vaje vam ne bodo vzele več kot nekaj kratkih minut.

Regeneracija

Zadnji in morda najbolj pomemben korak po teku pa je seveda regeneracija. Mišice ste s tekom utrudili, pojavile so se tudi posamezne mikro poškodbe, ki pa se bodo zacelile in s tem bodo vaše mišice dobile na mišični masi. Prav tako boste pridobili na moči, a je pred tem potrebno poskrbeti, da ima telo čas, da opravi vse potrebno.

Tu na vrsto pride regeneracija, ki naj ne zajema zgolj počitka. Priporočljivo je občasno opraviti športno masažo, vsekakor pa je treba poskrbeti za vnos potrebnih hranil in snovi, ki jih vaše telo in mišice potrebujejo. Imejte pri sebi kakšno energijsko ploščico, za pitje pa ne uporabljajte zgolj vode, pač pa nadomestite izgubljeno tekočino in minerale z ustreznim izotoničnim napitkom.