Izvajanje joge

Zakaj vsakodnevno izvajati jogo?

Se v zadnjem času počutite napeti, pod stresom, vas zaradi specifičnega dela ali ukvarjanja s športom boli hrbet? Vse to in še več lahko odpravite, če se lotite izvajanja joge. Joga izhaja iz starodavnih hindujskih urjenj in je vadba, pri kateri se kombinirajo določeni gibi in dihanje.

Ukvarjanje z jogo ima veliko pozitivnih vplivov na človekovo zdravje in počutje. Položaji telesa pri jogi se imenujejo asane, ki skrbijo za to, da svoje telo pripravimo na bistvo joge. Ni vse zgolj v zavzemanju položajev, velik del joge pade tudi na stanje duha.

Joga za športnike

Čeprav ste kot športnik morda mnenja, da bi vam bila joga povsem odveč, pa si boste premislili, ko boste izvedeli, kako si z njo pomagamo tudi v športu. Pravi športnik se najbolj boji poškodbe, ki bi ga od priljubljenega športa ali rekreacije za nekaj časa oddaljila.

Športniki in joga
Joga poskrbi za prožnost in napetost mišic, zato je odlična za športnike.

Športne poškodbe se navadno dogajajo zaradi preutrujenosti ali togosti mišic. Da bi bile te kar najbolj prožne in dobro prekrvavljene, poskrbi joga. Posebni položaji telesa in gibi, ki jih pri jogi izvajamo, skrbijo za moč in prožnost naših mišic. Še posebej hvaležni jogi so tekači.

Z jogo nad stres

Z rednim izvajanjem joge se ne naučimo zgolj določenih asan ali položajev telesa, pač pa se naučimo tudi dihanja. Morda se sliši smešno, saj dihati menda znamo, a velika razlika je dihati pravilno na način, da tako umirimo duha, prečistimo misli in preženemo stres.

Ukvarjanje z jogo, pri kateri upoštevamo tudi dihanje, ima poleg pozitivnega učinka na psiho tudi več drugih nadvse dobrodošlih učinkov. Z odganjanjem stresa in boljšim psihičnim počutjem se uravna krvni tlak, izboljša se imunski sistem in omili ali celo odpravi različne težave z dihali.

Osebna rast

Skozi življenje se vsi učimo in z nabranim znanjem tudi rastemo in se razvijamo. A bistvenega pomena je, da se pri tem zavedamo sebe kot unikuma in pomagamo rasti svojemu duhu. Na ta način postajamo bolj samozavestni, dojemljivi in precej bolj jasnih misli.

Ko človek doseže stopnjo samozavedanja in čuti, da se razvija tudi navznoter, postane bolj pozitiven in srečen v svojem življenju. Ker na ta način vplivamo na okolico, je jasno, da se bodo pozitivne spremembe odrazile tudi pri naših bližnjih ali celo na delovnem mestu.

Za boljšo koncentracijo

Se vam dogaja, da v nekem trenutku med delom sploh ne veste, kako naprej? Težko sledite pogovoru, ker vas oblegajo različne misli in ideje? Potem je zagotovo čas za to, da se pričnete ukvarjati z jogo. Njene terapevtske učinke boste opazili zelo hitro.

Vaše misli se bodo razjasnile, nenadoma bodo pred vašimi očmi rešitve in odgovori na kopico nerešenih nalog, vaši projekti pa bodo zaživeli. Ko je človek sam s seboj in se osredotoči na dihanje ter izvedbo vaj, se v možganih pričnejo dogajati čudeži.

Joga zna biti tudi zahtevna in zahteva celega človeka, ki je prisoten s telesom in umom. Na ta način bodo vaši možgani postali bolj osredotočeni na posamezne naloge in se ne bodo predali že pred prvo oviro.