11 koristi banan (1.del)

Banane so izjemno zdrave in okusne. Vsebujejo več esencialnih hranil in imajo koristi za prebavo, zdravje srca in hujšanje. Poleg tega, da so zelo hranljive, so tudi zelo priročna hrana za prigrizke.

Za vas smo pripravili 11 znanstveno dokazanih zdravstvenih koristi banan.

1. Banane vsebujejo veliko pomembnih hranilnih snovi

Banane so znane kot najbolj priljubljenimi sadeži na svetu. Izhajajo iz jugovzhodne Aziji, a sedaj so nasadi banan v številnih toplih delih sveta. Banane se razlikujejo po barvi, velikosti in obliki. Najpogostejši tip je Cavendish, ki je vrsta sladkih banan. Je zelena, ko je nezrela, in rumena, ko dozori.

Banane vsebujejo precej vlaknin in še več antioksidantov. Ena srednje velika banana (118 gramov) vsebuje:

Kalij: 9% dnevne vredosti

Vitamin B6: 33% dnevne vredosti

Vitamin C: 11% dnevne vredosti

Magnezij: 8% dnevne vredosti

Baker: 10% dnevne vredosti

Mangan: 14% dnevne vredosti

Neto ogljikovi hidrati: 24 gramov

Fiber: 3,1 grama

Beljakovine: 1,3 g

Maščoba: 0,4 grama

Vsaka banana ima le okoli 105 kalorij in je skoraj izključno sestavljena iz vode in ogljikovih hidratov. Banane imajo zelo malo beljakovin in so skoraj brez maščobe.Ogljikovi hidrati v zelenih, nezrelih bananah so sestavljeni predvsem iz škroba in odpornega škroba, toda ko banana dozori, se škrob spremeni v sladkor (glukoza, fruktoza in saharoza).

POVZETEK

Banane so bogate z vlakninami, antioksidanti in nekaj hranil. Srednje velika banana ima približno 105 kalorij.

2. Banane vsebujejo hranila, ki uravnavajo koncentracijo sladkorja v krvi

Banane so bogate s pektinom, tipom vlaknin, ki jim daje gobasto strukturu. Nezrele banane vsebujejo odporni škrob, ki deluje kot topno vlakno in uide prebavi. Tako pektin kot odporni škrob lahko po obroku ublažita raven sladkorja v krvi in ​​zmanjšata apetit, tako da se upočasni praznjenje želodca in nismo tako lačni. Poleg tega so banane tudi visoke na glikemičnem indeksu (GI), ki se meri od 0 do 100, meri pa, kako hitro določeno živilo povzroči povečanje ravni sladkorja v krvi.

Vrednost GI nezrelih banan je približno 30, medtem ko se zrele banane uvrščajo na višjo raven, saj je GI približno 60. Povprečna vrednost vseh banan je 51.

To pomeni, da banane ne smejo povzročiti večjih zvišanj ravni sladkorja v krvi pri zdravih posameznikih. Vendar pa to ne velja za ljudi s sladkorno boleznijo tipa 2, ki se morajo izogibati uživanju dozorelim bananam – če pa jih uživajo, morajo po obroku skrbno spremljati krvni sladkor.

POVZETEK

Banane lahko pomagajo ublažiti raven sladkorja v krvi po obroku in lahko zmanjšajo apetit z upočasnjenim praznjenjem želodca.

3. Banane lahko izboljšajo zdravje prebave

Prehranska vlakna so povezana z mnogimi koristmi za zdravje, vključno z izboljšano prebavo. Srednje velika banana ima približno 3 g vlaken, zaradi česar so banane precej dober vir vlaknin.

Banane vsebujejo dve glavni vrsti vlaken:
Pektin: najdemo ga v zrelih bananah.
Odporni škrob: najdemo ga v nezrelih bananah.

Odporni škrob “uide” v prebavo in konča v debelem črevesju, kjer postane hrana za koristne bakterije v vašem črevesju. Poleg tega nekatere študije kažejo, da lahko pektin pomaga pri zaščiti pred rakom črevesja.

POVZETEK

Banane so precej bogate z vlakninami in odpornim škrobom, ki lahko hrani vaše prijazne bakterije črevesja in ščitijo pred rakom debelega črevesa.

4. Banane lahko pomagajo pri izgubi teže

Nobena študija ni neposredno testirala učinka banan na izgubo teže. Vendar pa imajo banane več atributov, ki ki lahko pomagajo pri izgubi teže.Za začetek imajo banane relativno malo kalorij. Povprečna banana ima nekaj več kot 100 kalorij – vendar je tudi zelo hranljiva in polna. Uživanje več vlaknin iz zelenjave in sadja, kot so banane, je bilo večkrat povezano z nižjo telesno težo in hujšanjem. Poleg tega so nezrele banane bogate z odpornim škrobom, zato nas zelo nasitijo in lahko zmanjšajo apetit.

POVZETEK

Banane lahko pomagajo pri izgubi teže, ker imajo malo kalorij in imajo veliko hranil in vlaknin.